(Ξένη δημοσίευση) – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ -ΕΠΙΣΕΥ- Νέο έργο για το ΕΜΠ το MOSES που αναμένεται να φέρει την επανάσταση στον τομέα της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 24/7/2020

Νέο έργο για το ΕΜΠ το MOSES που αναμένεται να φέρει την επανάσταση στον τομέα της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων
Νέα εποχή για τον τομέα της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων υπόσχεται το MOSES. Βασικός στόχος αποτελεί η σημαντική ενίσχυση των θαλασσίων μεταφορών μικρών αποστάσεων εμπορευματοκιβωτίων ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού που προκύπτουν από τη διαχείριση και τη λειτουργία ολοένα μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το MOSES θα ακολουθήσει μια διπλή στρατηγική υλοποίησης, η οποία συνίσταται στη μείωση του συνολικού χρόνου προσόρμισης των πλοίων στα μεγάλα λιμάνια του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών -Trans-European Transport Network (TEN-T Network)- και στην ενίσχυση του βαθμού αξιοποίησης των μικρών/περιφερειακών λιμανιών, τα οποία έχουν περιορισμένη ή καθόλου υποδομή για τη φορτοεκφόρτωση πλοίων. Για την επίτευξη των στόχων του, το MOSES θα εφαρμόσει σειρά καινοτομιών που περιλαμβάνει:
i. το σχεδιασμό ενός καινοτόμου, υβριδικού ηλεκτρικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (MOSES feeder) το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση κυρίαρχες επιχειρηματικές προτάσεις που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του έργου για τον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων,
ii. την ανάπτυξη ενός καινοτόμου συστήματος ελιγμών και ελλιμενισμού πλοίων (MOSES AutoDock), το οποίο θα συνδυάζει τη λειτουργία αυτόνομων ρυμουλκών πλοίων με ένα αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης.
iii. το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας πρωτοπόρας πλατφόρμας ψηφιακής συνεργασίας μεταξύ των βασικών παικτών της εφοδιαστικής αλυσίδας (MOSES Matchmaking Platform).
Το MOSES είναι ένα φιλόδοξο έργο, που διαθέτει σημαντικό δυναμικό καινοτομίας στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ρόλου της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. Το MOSES καλύπτει τόσο τις πτυχές σχεδιασμού πλοίων, όσο και τα εργαλεία λογισμικού και τα συνοδευτικά μοντέλα διακυβέρνησης για τη βελτίωση των σχετικών διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Γεφυρώνοντας διαφορετικούς τομείς - της επιστήμης, βιομηχανίας, ναυτιλίας, εφοδιαστικής και λειτουργίας λιμένων - το MOSES θα παρέχει ένα εύφορο έδαφος για την ανταλλαγή δεξιοτήτων και εξειδικευμένης γνώσης, ενθαρρύνοντας τη μεταφορά τεχνολογίας/τεχνογνωσίας και ενσωματώνοντας ουσιαστικές συνέργειες μεταξύ των εταίρων.
Το έργο υλοποιείται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από συνολικά 17 εταίρους υπό το συντονισμό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) και ειδικότερα του Εργαστήριου Θαλασσίων Μεταφορών της Σχολής Ναυπηγών και Μηχανολόγων Μηχανικών με υπεύθυνο έργου τον Αναπληρωτή Καθηγητή και μέλος του Εργαστηρίου Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, Δρ. Νικόλαο Π. Βεντίκο, και με τη συμμετοχή της ερευνητικής ομάδας I-SENSE της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ με επικεφαλής τον Δρ. Άγγελο Αμδίτη. H κοινοπραξία MOSES ενώνει, για τα επόμενα τρία χρόνια, τις δυνάμεις της για να επιτύχει έναν στόχο που διαφορετικά θα ήταν ανέφικτος και αρκετά δαπανηρός σε επίπεδο μεμονωμένων προσπαθειών.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο παρακαλώ επικοινωνήστε με τους:
Καθ. Νικόλαο Βεντίκο, Αναπληρωτή Καθηγητή, Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, Συντονιστής του Έργου MOSES | Email: niven@deslab.ntua.gr |Τηλ: 210- 772-3563
Δρ. Άγγελο Αμδίτη, Επικεφαλής Ερευνητικής ομάδας I-SENSE, Διευθυντή Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ | Email: a.amditis@iccs.gr | Τηλ.: 210-300-5896

Σημειώσεις για τον συντάκτη


Σχετικά με το έργο:
To έργο MOSES έχει διάρκεια 3 χρόνια και προϋπολογισμό ύψους 8.122.150.€.
Στο έργο συμμετέχουν 17 εταίροι (ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΕΜΠ), ENGITEC SYSTEMS INTERNATIONAL LIMITED (ESI), CORE INNOVATION AND TECHNOLOGY OE (CORE), NEDERLANDSE ORGANISATIE VOOR TOEGEPAST NATUURWETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK TNO (TNO), STICHTING MARITIEM RESEARCH INSTITUUT NEDERLAND (MARIN), ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ, ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ, ΑΝΤΙΡΥΠΑΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΟΙΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΥΠΕΡΑΚΤΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, DANAOS SHIPPING COMPANY LIMITED (DANAOS), FUNDACION DE LA COMUNIDAD VALENCIANA PARA LA INVESTIGACION, PROMOCION Y ESTUDIOS COMERCIALES DE VALENCIAPORT (VPF), DNV GL HELLAS SA (DNVGL), ASTILLEROS DE SANTANDER SA (AST), PIRAEUS CONTAINER TERMINAL SINGLE MEMBER SA (PCT), ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΜΥΚΟΝΟΥ (MHM), ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΕΙΣ ΣΗΜΠΙΛΙΤΥ ΕΠΕ (SEAB), TRELLEBORG RIDDERKERK BV (TRELL), CIRCLE SPA (CIRCLE), MACGREGOR SWEDEN AB (MCGRSWE), PROZERO INTERNATIONAL APS (TUCO) από 7 Ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία, Γερμανία, Κύπρος και Ολλανδία).


Το MOSES υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος για την Έρευνα και την Καινοτομία «Ορίζοντας 2020» με αριθμό συμβολαίου 861678.
Το περιεχόμενο του Δελτίου Τύπου αντικατοπτρίζει την άποψη του συγγραφέα μόνο.

Συντονιστής:
Καθ. Νικόλαος Βεντίκος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)

Ιστοσελίδα: www.moses-h2020.eu