Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι απαραίτητος για μακροπρόθεσμη επιτυχία

Τη δυνατότητα ανάδειξης “ νέων νικητών” στην επιχειρηματική κοινότητα ως απόρροια αξιοποίησης της διαδικασίας ψηφιοποίησης για την οποία καλεί η παρούσα εποχή πανδημίας και περιοριστικών μέτρων, αναδεικνύει ο κ. Petr Hermann, Cluster President South East Europe, της Schneider Electric, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

“ Θα υπάρξουν νέοι νικητές στον επιχειρηματικό κόσμο και ως επί το πλείστον, θα είναι εκείνοι που θα μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες ψηφιοποίησης με στόχο την αποτελεσματική τους λειτουργία και την ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων”, σημειώνει χαρακτηριστικά.

Για τον ίδιο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων είναι απαραίτητος για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία. Κάτι προς το οποίο η εταιρεία της οποίας ηγείται μπορεί να συνεισφέρει καταλυτικά.

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης του κ. Petr Hermann.

Ερ.: Δεδομένου ότι έχετε υπ’ ευθύνη σας τις διαδικασίες διαχείρισης της SE σε αυτόν τον τομέα για περισσότερα από δέκα χρόνια, γνωρίζετε ιδιαίτερα καλά την περιφερειακή αγορά. Από το 2008, που γίνατε Γενικός Διευθυντής της SE για τη Σλοβενία μέχρι και σήμερα που διατηρείτε ρόλο Cluster President South East Europe, τι έχει αλλάξει στους τομείς της ενεργειακής διαχείρισης και του βιομηχανικού αυτοματισμού μέχρι σήμερα; Πώς ξεπεράσατε την ύφεση που προκλήθηκε από τις οικονομικές καταστροφές και πιστεύετε ότι οι τρέχουσες συνθήκες θα προκαλέσουν νέα ύφεση; Εάν ναι, ποια είναι το πρότυπο διαχείρισης για να το ξεπεράσετε;

Απ.: Αναγνωρίζουμε ότι στο εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό συναντάμε ελλείψεις ενώ επικρατεί υψηλότερο κόστος εργασίας και ενέργειας. Οι τοπικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν περισσότερο ανταγωνισμό λόγω των πιο ανοικτών αγορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου. H τοπική κοινότητα χρησιμοποιεί περισσότερα ψηφιακά μέσα, ζητά καλύτερες υπηρεσίες, υψηλότερη ποιότητα και μεγαλύτερη ευημερία. Γι 'αυτό υπάρχει τώρα πολύ μεγαλύτερη ζήτηση για αποδοτικότητα -συνδυάζοντας ενεργειακή και λειτουργική αποδοτικότητα- αλλά και ψηφιοποίηση με απλό και εύκολα κατανοητό interface για τους χρήστες.

Η ύφεση το 2009 στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ήταν ισχυρή -κυρίως σε μεγάλες κατασκευαστικές αγορές και όχι μόνο. Εκείνη την εποχή εργαζόμασταν σκληρά για να εξασφαλίσουμε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών με βελτιστοποιημένο κόστος. Ήμασταν επίσης πολύ κοντά στους τοπικούς συνεργάτες μας και τους υποστηρίξαμε για να ξεπεράσουν αυτή τη δύσκολη στιγμή και να αναπτύξουμε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Η κατάσταση που έχει προκληθεί από τον Covid 19 είναι διαφορετική. Από πλευράς τεχνολογίας και τοπικών επιχειρήσεων, υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για σωστή διαχείριση της κατάστασης και ισχυροποίηση για ένα επιτυχημένο ’αύριο’. Θα υπάρξουν νέοι νικητές στον επιχειρηματικό κόσμο και ως επί το πλείστον, θα είναι εκείνοι που θα μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες ψηφιοποίησης με στόχο την αποτελεσματική τους λειτουργία και την ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων.

Ερ.:  Εφαρμόζετε νέα οργανωτικά μοντέλα στο δικό σας τμήμα; Εάν ναι - πού βλέπετε το πλεονέκτημα ενός τέτοιου μοντέλου και αν όχι, γιατί πιστεύετε ότι δεν χρειάζεστε αλλαγές;

 Απ.: Ως παγκόσμιος ηγέτης στις λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού και διαχείρισης ενέργειας, πρέπει να εξελισσόμαστε συνεχώς και να διαθέτουμε ευελιξία. Καλωσορίζουμε συστηματικά στον οργανισμό μας νέα ταλέντα, τα ενθαρρύνουμε και στη συνέχεια τους δίνουμε χώρο για να αναπτύσσουν καινοτόμες ιδέες. Σκοπός μας είναι να εξελίσσουμε συνεχώς τους ανθρώπους μας, να μειώνουμε την ιεραρχία και να δημιουργούμε έναν ευέλικτο οργανισμό με ευημερία ανάμεσα στις ομάδες. Στη Νοτιοανατολική Ευρώπη θέτουμε ως στόχο να είμαστε ο πιο ελκυστικός εργοδότης στον κλάδο μας με καινοτομίες, αφοσίωση και ομαδικό πνεύμα.

Ερ.: Τι είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός για εσάς; Μπορεί μια εταιρεία που δεν έχει προβεί σε ψηφιακό μετασχηματισμό να επιβιώσει; Ποια είναι τα εργαλεία σας για την ενός εφαρμογή ψηφιακού μετασχηματισμού;

Απ.: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός κρίνεται απαραίτητος για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Εφαρμόζουμε ψηφιακό μετασχηματισμό γύρω από 3 πυλώνες:

1. Ψηφιοποίηση και ενσωμάτωση λύσεων αυτοματισμού και διαχείρισης ενέργειας,

2. Ψηφιοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών, της υποστήριξης και της αλληλεπίδρασης,

3. Ψηφιοποίηση εσωτερικών λειτουργιών.

 

Και στους 3 πυλώνες, όχι μόνο αναπτύσσουμε τις ψηφιακές μας λύσεις, αλλά συνεργαζόμαστε με κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως. Στη συνέχεια, αξιοποιούμε τις ψηφιακές μας πλατφόρμες για να δίνουμε στο τοπικό δίκτυο συνεργατών μας τη δυνατότητα να αναπτύσσει, να αλληλεπιδρά και να εφαρμόζει τις καινοτόμες λύσεις μας σε ένα ευρύ φάσμα πελατών.

 

Ερ.: Έχετε επιχειρηματική δραστηριότητα σε 15 χώρες. Έχετε ξεχωριστό πλαίσιο συνεργασίας με κάθε χώρα ή έχετε κάποια ειδικά προγράμματα όπου παίρνετε τις βέλτιστες πρακτικές μιας χώρας και τις μοιράζεστε με κάποια άλλη;

Απ.: Η γρήγορη διάδοση τεχνογνωσίας μεταξύ των 15 χωρών που επιχειρούμε είναι απαραίτητη για την επιτυχία μας.

Διευκολύνουμε συστηματικά τις κοινότητες ανθρώπων με παρόμοιους ρόλους και εξειδίκευση σε διάφορες χώρες. Σε αυτές τις κοινότητες οι άνθρωποι μας ανταλλάσσουν την εμπειρία τους, αλληλοβοηθούνται και διασκεδάζουν. Μία τέτοια πρακτική αυξάνει σημαντικά την ταχύτητα της ανάπτυξής μας ενώ παράλληλα ενισχύει την αφοσίωση και την ικανοποίηση των ανθρώπων μας.

 

 

Λεπτομέρειες στη συνδρομητική σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.
NEWS ROOM
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ